Dirk-Jan van Drie Dirk-Jan van Drie
Wie heb ik aan de telefoon?
Dirk-Jan v. Drie, ik ben 14 jaar en woon in Nijkerkerveen samen met mijn moeder Cisca, mijn vader Aalt en broertje Stefan.

Naar welke school ga je?
Naar het Corlaer College; ik zit in de 2de klas van het atheneum. De leukste vakken vind ik wiskunde en Frans. Ik weet nog niet wat ik wil worden.

Heb je een taak in de kerk?
Ja, ik zit bij het beamerteam; ongeveer 1x per maand bedien ik de knoppen voor de beamer.

Is dat zo gemakkelijk als het klinkt of moet je er meer voor doen?
Een paar dagen van tevoren krijg ik de liturgie van de dominee en maak ik een presentatie waar ik zo’n 15 à 20 minuten mee bezig ben.
De liederen haal ik uit Easy Worship [een speciaal gekocht softwarepakket waar je presentaties mee kunt maken en waar de Bijbelteksten en liederen al aan zijn toegevoegd. red.] en d.m.v. knippen-en-plakken zet ik het in de Dropbox, waar ik het publiekelijk opsla, het in de kerk kan openen en het tijdens de dienst kan presenteren. Ik doe ‘t de ene keer ‘s ochtends en de andere keer ‘s avonds; die wissel ik af met Gerco van de Bunt.

Wat motiveert je om in de kerk actief te zijn?
Ze zochten mensen voor het beamerteam en ik vind computers leuk.
Veel mensen hebben een ‘vaste’ plek in de kerk; waar zit jij meestal?
Als je vanuit achteren de kerk in komt, zitten we aan de linkerkant. Meestal de 2de, 3de of 4de rij van voren.

Welke lied spreekt je aan en waarom?
Opwekking 713 (Als U het huis niet bouwt); de tekst vat ‘t belangrijkste deel van de Bijbel samen.

Waar voel jij je dicht bij God?
In de kerk bij een mooie preek of lied maar ook `s avonds als ik in bed lig.

Wat betekent de kerk voor jou?
Een paar jaar geleden betekende het ‘moeten’; elke zondag gaan, omdat pa en ma dat wilden, maar nu ga ik om al het moois dat ik als persoon mag ervaren.

Wat doe je vaak op zondag?
Het is een rustdag. Eerst gaan we naar de kerk en ‘s middags doen we spelletjes met z’n vieren.

Wat doe jij in je vrije tijd?
In m'n vrije tijd speel ik bugel bij Concordia, relax ik veel en ik ben veel buiten in de tuin te vinden.

Wat zou je graag eens doen wat je nog nooit gedaan hebt?
Parachutespringen en duiken.
Ik vond het een leuk interview. Bedankt voor het meedoen en voor je tijd!

Jeugdkerk
datum en tijdstip 05-05-2024 om 10.00 uur