Heidi van der Sluijs Heidi van der Sluijs
Met wie zit ik, na de dienst, op de voorste rij in de kerk met een glas water?
Met Heidi van der Sluijs (heidi@sluijsjes.nl), ik ben 37 jaar, ben getrouwd met Pieter (42) en wij wonen samen met onze kinderen Tom (8) en Meike (6) in Nijkerk.

Wat doe je in het dagelijks leven?
Ik zorg voor de kinderen en zorg dat thuis alles draait. Ook help ik vaak op school (ben bijv. overblijfmoeder). Daarnaast heb ik een eigen bedrijfje, ‘De Wietwuit’: ik geef naailes aan volwassenen en kinderen.

Vertel daar eens meer over...
Ik ben ruim een jaar geleden mijn 1e  groep gestart. Inmiddels heb ik 6 groepjes. Met kinderen maken we gezamenlijk hetzelfde project. De volwassenen maken wat zij zelf kiezen. Dat kan kleding zijn, maar ook patchwork of iets voor in huis.

Hoe vaak ga je naar de kerk?
We proberen elke week te gaan. In de vakantie gaan we elders of slaan we soms over.

Veel mensen hebben een ‘vaste’ plek in de kerk; waar zitten jullie meestal?
Aan de rechterkant op de 3de of 4de rij van voren.

Wat motiveert je om in de kerk (actief) te zijn?
Deelnemen aan (groepen in) de kerk zet je aan om actief met je geloof bezig te zijn, anders wordt je snel lauw. Ik ervaar het ook als een leerschool; ik leer van de mensen in de twee gesprekskringen waarvan ik gespreksleider ben: GemeenteGroeiGroep en de ‘Israëlkring’. Gespreksleider zijn maakt dat ik me moet verdiepen. Dat houdt mijn geloofsleven actief.

Welke Bijbeltekst spreekt je aan en waarom?
De Romeinenbrief. Die is mooi, maar ook moeilijk. Deze brief helpt mij bij de invulling van m’n geloof en het maken van keuzes in mijn dagelijkse leven. Wat ik niet begrijp, laat ik liggen voor later.

Waar voel je je dicht bij God?
In de rust. Schrijven tijdens mijn stille tijd in een boekje van Wilma Polen helpt me die rust te vinden.

Wat betekent geloven voor jou?
Het Griekse woord voor geloven betekent ook vertrouwen. Vertrouwen, zoals je vertrouwt op je partner en in je relatie. Vertrouwen dat je altijd terug kunt vallen op God.

Wat doe je vaak op zondag?
Naar de kerk en ontspannen (met het gezin) d.m.v. spelletjes, visite, handwerken en lezen.

Heb je een motto?
Laat los en heb vertrouwen dat het goed komt.
De laatste tijd ook: Heb je tijd of heb je priori-tijd?

Spaar je iets?
Ik hoorde laatst iemand zeggen: ik verzamel herinneringen. Dat vind ik mooi. Ik ben een gezegend mens.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 10:00 uur

Jeugddienst in het Veense Hart