Protestantse Kerk in Nederland
Eben-Haëzerkerk Nijkerkerveen

Hetty Willigenburg Hetty Willigenburg
Even voorstellen …
Bij wie zit ik voor de kerstdagen aan de keukentafel? Bij Hetty Willigenburg, ik ben 53 jaar en ben getrouwd met Evert. Wij hebben 3 kinderen, 1 kleinkind en de 2de is op komst.
Wat doet u in het dagelijks leven? Momenteel zo min mogelijk door een longweginfectie. Anders werk ik in een snackbar en help anderen. Ook pas ik op ons kleinkind; zij wordt ‘s avonds gebracht, blijft dan slapen en is de hele volgende dag bij mij.
Hebt u een taak in de kerk? Ik help bij ‘t koffieschenken na de dienst, maak de kerk schoon (beide bij toerbeurt), breng en haal de enveloppen van de kerkbalans, en heb jaren de verkoopdag gedaan; in 2016 was voor mij de laatste keer.
Hoe vaak gaat u naar de kerk? 1 x per week op zondagochtend. In de vakantieperiode ga ik 2 x naar de witte-tentdienst op de camping, waarbij de avonddienst een zangdienst is.
Veel mensen hebben een ‘vaste’ plek in de kerk; waar zit u meestal? Wij zitten in ‘t midden van ‘t schip vanaf achter gezien, rechts bij het raam met mijn stoel scheef.
Welke Bijbeltekst spreekt u aan en waarom? Exodus 33:15. ”Indien Uw aangezicht niet medegaan zal, doe ons van hier niet optrekken”. Dit is onze trouwtekst en ik vind ‘m nog steeds mooi.
Wat doet u vaak op zondag? Op zondag ga ik naar de kerk, eet, doe een middagdutje, kijk tv en maak er een relaxte dag van.
Wat doet u in uw vrije tijd? Dan ‘zit’ ik op Facebook, doe spelletjes op de pc, en ga graag ‘kleppen’ met een groep vrouwen, bv. op vrijdag drinken we een bakkie thee op ‘t plein en zaterdags ga ik graag winkelen en een terrasje pakken.
Wat zou u graag willen kunnen? Zingen!
Wanneer komt het kind in jezelf weer boven? Tijdens feesten en partijen. [en dat zonder alcohol. Joke]
Wat is het mooiste cadeau dat u ooit hebt gekregen? Mijn kinderen en kleinkinderen.
Wat is het laatst wat u doet voor u gaat slapen? Lezen; ik lees graag streekromans met een christelijk accent erin.
Van welke kleine dingen word je gelukkig? Van een tekening van mijn kleindochter.
Waar mag men u ‘s nacht voor wakker maken? Nergens voor!! (alleen bij nood)
Wat vind u uw beste eigenschap? (na lang nadenken…): behulpzaamheid.
Wat betaalde u van uw eerste salaris? De huur.
Welke dag zou u graag nog eens beleven? Onze trouwdag omdat het stoer, mooi en leuk was. Ook de hele dag zo’n mooie jurk aan en al de belangstelling, ja die dag zou ik graag nog eens beleven.
Welk beroep zou u willen proberen voor een week? Verloskundige/kraamverzorgster om bij een bevalling te assisteren maar ook het gezin de eerste week te mogen begeleiden. Ook zou ik een week als uitvaartleidster mee willen maken.
Spaart u iets? Ja, zegeltjes van AH, oranje pannetjes van “dru” en rommelmarktsnuisterijen.
Van welke gebeurtenis zou u graag getuige willen zijn? De doop van mijn kleinkinderen.

Inloggen

Eredienst