PKN
 
Eben-Haëzerkerk Nijkerkerveen

Belijdenisdienst. 15 april, 10:00 uur

A.s. zondag is er een hele bijzondere dienst, omdat dan drie leden van onze gemeente belijdenis van hun geloof doen:

Gewine Bouw-ten Broeke,
Sigrid Overbeek
Irma van Plaggenhoef-Overbeek.

We lezen in deze dienst verder uit het evangelie volgens Johannes. We lezen het bekende verhaal waarbij de discipelen aan Thomas vertellen dat zij Jezus gezien hebben, die aan hen verschenen is. Thomas kan dat niet geloven. Hij zegt: 'Alleen als ik de wonden van de spijkers in zijn handen zie en met mijn vingers kan voelen, en als ik mijn hand in zij zij kan leggen, zal ik het geloven'.  Wanneer Jezus later opnieuw verschijnt kan Thomas niet anders uitbrengen dan een geweldige geloofsbelijdenis: 'Mijn Heer, mijn God!' Het kan verkeren, het kan opeens veranderen dus.
Maar ja, Jezus verschijning was daar wel voor nodig. En diezelfde Jezus is daarna naar de hemel gegaan en verschijnt niet meer op die manier.
Of verschijnt Hij nog wel steeds? Dat moet wel, anders zouden er ook deze zondag geen gemeenteleden belijdenis van hun geloof afleggen.

 

 


Stefanus
Handelingen 6
Thema: Conflict

Hoe gaat het nu verder? Jezus is weg, Zijn gemeente groeit. Maar meer mensen betekent een grotere kans op ruzie.

 
 
 

Kerkdienst (Zendingsdienst)
datum en tijdstip 24-06-2018 om 10:00 uur
meer details

Openluchtdienst (gezamenlijke kerken Nijkerkerveen)
datum en tijdstip 24-06-2018 om 16:00 uur
meer details

 
WELKOM
 
Komende preek
Misschien wil je vooraf al weten waar het over gaat in de diensten. Je zou zelf al met het thema bezig kunnen zijn, het gedeelte kunnen lezen en je zo al voorbereiden.
 
Fotoalbum
 
 
  Protestantsekerk.net is een samenwerking tussen de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland en Human Content Mediaproducties B.V.