PKN
 
Eben-Haëzerkerk Nijkerkerveen

Kerkdienst + Sing-In

Enkele weken na Pasen lezen we de laatste hoofdstukken uit het evangelie volgens Johannes. Jezus staat op uit de dood. Woorden schieten te kort, maar toch wordt deze werkelijkheid in woorden gevat door de evangelisten. En daarmee willen ze laten zien wat christenen drijft. Wat zet ons in beweging als gelovigen? Over die vraag gaat het in de ochtenddienst. We lezen uit Johannes 20:19-23.
Jezus verschijnt aan zijn discipelen en zendt hen de wereld in. Dat doet hij niet zonder de heilige Geest aan hen te geven, op hen te blazen!
Voor ons, zoveel eeuwen later, zitten daar genoeg lessen in om blijvend te leren!

Ook tijdens de Sing-In staat Pasen centraal. De liederen zijn gekozen rond dit centrale thema. In de bijbelteksten die we lezen en in de overweging staan we stil bij de verbinding tussen Jezus opstanding 2000 jaar geleden en ons leven nu. Wat hebben wij eraan dat Jezus opstond en welke rol speelt dat in ons leven? Hoe kunnen wij zoveel eeuwen later hierin geloven, terwijl wij er niet bij waren? De rijkdom van prachtige liederen maakt duidelijk dat de opstanding ons doet zingen, jubelen over het wonder dat de gesloten deur door Jezus geopend is. Voor altijd, voor eeuwig!!

 
 
 

Kerkdienst (Zendingsdienst)
datum en tijdstip 24-06-2018 om 10:00 uur
meer details

Openluchtdienst (gezamenlijke kerken Nijkerkerveen)
datum en tijdstip 24-06-2018 om 16:00 uur
meer details

 
WELKOM
 
Komende preek
Misschien wil je vooraf al weten waar het over gaat in de diensten. Je zou zelf al met het thema bezig kunnen zijn, het gedeelte kunnen lezen en je zo al voorbereiden.
 
Fotoalbum
 
 
  Protestantsekerk.net is een samenwerking tussen de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk in Nederland en Human Content Mediaproducties B.V.