Alphacursus Alphacursus
Alpha Nijkerkerveen 2023-2024
Ook dit jaar zou er in Nijkerkerveen een interkerkelijke Alpha worden georganiseerd. Vanwege corona is dat allemaal niet doorgegaan. Hieronder wel de uitleg van deze cursus. Zodra er mogelijkheden zijn om deze weer op te zetten, dan wordt de tekst hieronder vervangen.

Alpha is een kennismaking met het Christelijk geloof voor mensen die geen of weinig kennis hebben van, of ervaring hebben met het Christelijk geloof, maar daar wel meer van zouden willen weten. Alpha wordt in meer dan achthonderd kerken in Nederland aangeboden en bestaat uit tien samenkomsten in de avond en een dagvullend programma op een zaterdag.

In een goede en open sfeer kunnen belangstellenden zelf ontdekken wat het betekent om Christen te zijn. Iedere avond begint met een gezamenlijke maaltijd, gevolgd door een inleiding van maximaal een half uur. In deze inleidingen wordt ingegaan op diverse kernpunten van het christelijk geloof. In kleine groepjes wordt daarover doorgepraat. Deze opzet heeft als voordeel dat er volop ruimte is voor onderling gesprek en ontmoeting.

Alpha biedt mensen de gelegenheid om binnen de context van de christelijke gemeente op vrijblijvende wijze te zoeken naar antwoorden op de vragen van hun leven. De te behandelen onderwerpen zijn door iedereen te volgen en zet in bij de persoon, het werk van Jezus Christus en gaat vervolgens in op wat het betekent om te leven in een relatie met God.

Voor wie?
Alpha is er voor iedereen! Speciaal voor:
  • Mensen die geen christelijke achtergrond hebben
  • Mensen die pas christen zijn geworden
  • Mensen die nieuw zijn in de kerk
  • Mensen (opnieuw) kennis willen maken met het christelijke geloof
Luisteren, leren, uitwisselen en ontdekken!

Kosten?
Alpha is helemaal gratis. Ook de maaltijd kost niets.

Wanneer?
De uiteindelijk data volgen nog, maar de avonden beginnen om 18.30 uur en duren tot 22.00 uur (maaltijd inbegrepen). De nieuwe Alpha gaat op [ ..... ]  om 20.00 uur van start met een kennismakingsavond. Tijdens deze kennismakingsavond zal op basis van de aanmeldingen de definitieve avond worden vastgesteld.

Waar?
In een van de zalen van de Gereformeerde kerk, Vrouwenweg 1, Nijkerkerveen.

Leiding?
De Alpha zal worden geleidt door een team bestaande uit de predikant en leden van de gemeente vanuit de Veense kerken. Mocht u of jij het leuk vinden om als teamlid mee werken aan deze Alpha, geef dat aan ons door.

Informatie en opgave
Voor nadere informatie en opgave, neem contact op met ds. Judith Visser (j.visser@gknijkerkerveen.nl 06 23 37 47 26).

Hemelvaartsdag
datum en tijdstip 09-05-2024 om 09:30 uur

Eredienst (moederdag)
datum en tijdstip 12-05-2024 om 10:00 uur