Protestantse Kerk in Nederland
Eben-Haëzerkerk Nijkerkerveen

3) Wat kan ik verwachten? 3) Wat kan ik verwachten?

Binnenkomst
Bij binnenkomst staat er een ouderling bij de deur om iedereen te verwelkomen. Als er vragen zijn, is dit de aangewezen persoon om ze te beantwoorden; waar kun je gaan zitten, waar kunnen de kinderen heen. De ouderling weet het allemaal!

De dienst
Als er een plekje gevonden is, begint de dienst. Op sommige zondagen hebben we erediensten met een speciaal karakter. Hier kunt u lezen welke diensten er zijn.
Tijdens de eredienst komt de kerkenraad binnen en daarna zingen we het lied van de week. Er volgt het welkom en de mededelingen en daarna zingen we het intochtslied. De paaskaars is tegenwoordig al aangestoken voor de dienst. We zingen psalmen en gezangen uit het Nieuwe Liedboek, maar ook Opwekking.

De kinderen gaan voor de dienst al naar hun een eigen nevendienst.
In de kerk zingen we liederen, lezen we uit de bijbel en volgt de uitleg en verkondiging. Daarna zingen we een lied en volgt de collecte.

Tijdens de collecte komen alle kinderen van de kindernevendienst terug. Vervolgens zal de predikant ons voorgaan in gebed. Onderwerpen voor de gebeden kunnen bij binnenkomst via de ingang aan de Nieuwe Kerkstraat in het gebedenboek geschreven worden. Na de voorbeden volgt een moment van persoonlijk stil bidden. De gebeden worden meestal afgesloten met het gezamenlijk bidden van het Onze Vader.

Praktisch
Via beide ingangen ben je welkom en kun je je jas ophangen. Vanaf de ingang bij de Van Noortstraat kom je in de hal bij de toiletten en de ingang naar De Steiger.

Na afloop
Na de dienst nodigen we u uit in De Steiger. Hier komen we samen om met elkaar een kopje koffie, thee of limonade te drinken met iets lekkers, waar volop gelegenheid is om gezellig na te praten en met elkaar in gesprek te zijn.

Inloggen

Veens bakje