Protestantse Kerk in Nederland
Eben-Haëzerkerk Nijkerkerveen

Nieuws - maart 2024

(ook in Kerknieuws van maart 2024)
Beste gemeenteleden van de kerken in Nijkerkerveen

Begin dit jaar hebben wij te horen gekregen dat jullie onze stichting willen gaan ondersteunen in de komende jaren. Wat zijn we daar dankbaar voor, we zien dit echt als Gods leiding. Vanwege privéomstandigheden (ziekte en overlijden van de vader van Jeanet) hebben we ons nog niet eerder voor kunnen stellen. Dat willen we langs deze weg doen.

We zullen ons introduceren en u ook op deze manier op de hoogte houden van onze plannen. En we willen graag een keer live langskomen. Via deze link een pdf met daarin onze projecten in beeld.

Wij zijn Henk en Jeanet Vedder, al 36 jaar getrouwd en wij wonen in Bunschoten-Spakenburg.
We zijn daar geboren en getogen, al is de moeder van Jeanet geboren en opgegroeid in Nijkerkerveen, o.a. in één van deze kerken. We hebben 6 prachtige kinderen gekregen, 3 zoons en 3 dochters, intussen uitgebreid tot het dubbele aantal met de schoonkinderen en daarbij 9 kleinkinderen.
In 2015 kwam de droom van Jeanet uit, om naar Afrika te gaan, een droom van een klein meisje dat door Gods leiding werkelijkheid werd. En daar is ook ons project ontstaan en geboren.
Inmiddels mogen we al acht jaar daar komen en twee dorpen ondersteunen, namelijk Lalle en Agule.
Dat doen we op diverse manieren. D.m.v. het slaan van een waterput, een dierenproject, medische hulp, onderwijs, bemoediging, liefde van Jezus uitdelen, een storehouse, medische savinggroups, bezoeken aan de gevangenis en het ziekenhuis, enz. U kunt er meer over lezen op onze website www.hetnieuweleven.com, en op Youtube staan diverse filmpjes van onze reizen. Soms gaan we samen, maar heel vaak ook met een groep om anderen mee te nemen op reis door Oeganda, en hen kennis te laten maken met deze mooie mensen en vooral ook om daar te helpen en uit te delen.
In die zin mag u altijd mee …, dus als het nu begint te kriebelen, schroom niet om contact met ons te leggen.
Ons grootste plan voor nu is om in beide dorpen een school te bouwen, want met goed onderwijs hebben de kinderen een betere toekomst.
Zelf zijn ze al begonnen in de kerk of buiten met wat klasjes, omdat ze beter onderwijs wilden geven, en het anders erg ver lopen was voor de kinderen. Onze opzet is dat wij het gebouw gaan realiseren, maar het onderwijs zelf door de Oegandezen geregeld en zoveel mogelijk betaald gaat worden. Intussen durven we groots te dromen, iedere school kost 60.000 euro, maar we willen graag in de zomer van dit jaar al een start kunnen maken.
Van 18 april tot 4 mei gaan we samen naar Oeganda om onze projecten langs te lopen en al een en ander op te starten. En mogelijk dat we in juli voor 3 weken met een groep willen gaan om daar te helpen en uit te delen.
We hopen u gauw eens te ontmoeten en wensen u Gods rijke zegen toe.

Een hartelijke groet van Henk en Jeanet Vedder
info@familievedder.nl
06-44 72 67 42

Bekijk hier een filmpje van het project:

Inloggen

Pinksteren